keskiviikko 20. kesäkuuta 2012

Me kuulumme yhteen kuin taivas ja maa

"Sinä olet kaste ja minä olen maa
joka aamua odottaa,
sinä olet tuuli ja minä olen puu
johon tuuli laskeutuu,
sinä olet tuli ja minä kuiva maa
joka liekkiin leimahtaa,
sinä olet meri ja ulapalla sen
meren laulua kuuntelen."

(Meren laulua kuuntelen, Petri Laaksonen)

Juhannusviikko meneillään ja tänään kävin ostoksilla kaupungilla. Tuli ostettua aika paljon ruokaa, varmaan arvioin jotenkin pieleen ja ruokaa on liian paljon... Mutta meille on tulossa paljon vieraita, itseasiassa oman porukan lisäksi tulee pyhien aikaan täällä olemaan seitsemän muutakin! Yritän olla stressaamatta, yritän jakaa tehtäviä ja yritän nauttia keskikesän juhlasta. Samaan aikaan miehellä on rehunteko meneillään ja se tietää minulle tiukempia aikoja navetalla, joten paineita riittää. Mutta toivotaan että ilmat suosisivat, voisimme syödä ulkona, grillailla ja chillailla :)  Ja se kokko, se on kuulemma tärkeä, varsinkin niille pienimmille vieraille!
Alla olevat kuvat ovat kovin sekalaisia, ensimmäisessä on serkuksia vanhimman pojan rippijuhlissa aika kauan sitten. Toinen on muuten vaan kuva voikukista, joita aina riittää ihan joka paikkaan. Kolmas on otettu iphonella kesän alussa, nurmikko oli voikukista keltapilkullinen ja omenapuut kukkivat ylenpalttisesti. Tällä hetkellä niiden kukinta on jo ohitse ja syreenit loistavat kukinnallaan. Vettä on satanut viime päivinä liian paljon ja ilmakin on ollut viileätä, eipä ihan uskoisi, että ollaan jo näin pitkällä kesässä. Ehkä heinäkuu on parempi. Toivoisin poutapäiviä, en pahoja helteitä, mutta aurinkoa kuitenkin. Pitkän talven jälkeen se ei ole liikaa toivottu.




 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti